Po majówce otwarcie trasy autobusowej na Jagodno

Otwarcie trasy autobusowej na Jagodno już 5 maja. Jest też wykonawca projektu trasy tramwajowej

– Wydzielona trasa na Jagodno i w centrum na Hubskiej sprawia że autobusy z Jagodna do centrum dojadą w 13-18 minut.

-Na kluczowych przystankach od pętli Jagodno w kierunku centrum miasta autobus ma odjeżdżać co 3 min., a w porannym szczycie nawet co 2,5.

-Mieszkańcy, którzy będą z niej korzystać, ze swoich domów będą mieli 5 min. do przystanku.

-W godzinach szczytu wszystkie linie przejeżdżające przez Jagodno będą zabezpieczane przez 50 autobusów. W realizację połączeń każdego dnia zaangażowanych będzie około 130 kierowców MPK Wrocław.

-Dzięki nowej trasie można było zaplanować nową siatkę połączeń we Wrocławiu:

-Linia 148, która teraz łączy Leśnicę z Dworcem Głównym PKP, zostanie przedłużona z dworca do pętli Jagodno.

-Linia N połączy bezpośrednio Psie Pole z Jagodnem – zostanie zostanie przedłużona z ul. Petrusewicza do pętli Jagodno.

-Linia 145 swój bieg zakończy na przystanku Vivaldiego, zamiast na rondzie Iwiny.

-Linia 310 zostanie natomiast wydłużona do ronda Iwiny.

-Linie autobusowe 112 i 113 zostaną wydłużone od Dworca Głównego PKP do Galerii Dominikańskiej, dzięki czemu mieszkańcy Wojszyc i Ołtaszyna zyskają dodatkowe połączenie z węzłem przesiadkowym w centrum miasta.

-Nowe rozkłady jazdy zostaną wprowadzone w nocy z 4 na 5 maja, ale już od dzisiaj mieszkańcy mogą zapoznać się z trasami i rozkładami.

-Szczegółowe informacje dotyczące tras znajdą Pastwo tutaj ➡️https://www.wroclaw.pl/…/trasa-autobusowa-na-jagodno…

-Na przystankach rozwiesimy też plakaty z QR-kodem odsyłającym do najważniejszych zmian. A dzień przed ich wprowadzeniem – czyli w nocy z 4 na 5 maja – dokładna rozpiska zostanie umieszczona na przystankach.

-Ważne, by pasażerowie zwrócili uwagę na zmiany w trasach przejazdów konkretnych linii, w tym perony przystankowe, z których autobusy będą odjeżdżały. Ze szczególnym uwzględnieniem kluczowych punktów – pętli przy Kajdasza czy nowych peronów przy al. Słowackiego w pobliżu Galerii Dominikańskiej.

-Na uruchomieniu wydzielonego korytarza autobusowego na Jagodno zyskają też kierowcy. Zmieniona zostanie obecna organizacja ruchu – obecny buspas do centrum na „starej Buforowej” zostanie zlikwidowany i kierowcy będą mogli nim pojechać.

-To nie koniec dobrych informacji. Wrocławskie Inwestycje wybrały wykonawcę dokumentacji projektowej dla rozbudowy ul. Buforowej o kolejną infrastrukturę drogową po stronie wschodniej i przede wszystkim zaprojektowania trasy tramwajowej z przecięciem linii kolejowej. Koszt tego zadania to 3 808 941,00 zł brutto. Projektant od momentu podpisania umowy będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.

źródło : https://www.facebook.com/wroclawskieinwestycje

Author: RO Gaj

Share This Post On

Submit a Comment