
Otwarcie trasy autobusowej na Jagodno już 5 maja. Jest też wykonawca projektu trasy tramwajowej
– Wydzielona trasa na Jagodno i w centrum na Hubskiej sprawia że autobusy z Jagodna do centrum dojadą w 13-18 minut.
-Na kluczowych przystankach od pętli Jagodno w kierunku centrum miasta autobus ma odjeżdżać co 3 min., a w porannym szczycie nawet co 2,5.
-Mieszkańcy, którzy będą z niej korzystać, ze swoich domów będą mieli 5 min. do przystanku.
-W godzinach szczytu wszystkie linie przejeżdżające przez Jagodno będą zabezpieczane przez 50 autobusów. W realizację połączeń każdego dnia zaangażowanych będzie około 130 kierowców MPK Wrocław.
-Dzięki nowej trasie można było zaplanować nową siatkę połączeń we Wrocławiu:
-Linia 148, która teraz łączy Leśnicę z Dworcem Głównym PKP, zostanie przedłużona z dworca do pętli Jagodno.
-Linia N połączy bezpośrednio Psie Pole z Jagodnem – zostanie zostanie przedłużona z ul. Petrusewicza do pętli Jagodno.
-Linia 145 swój bieg zakończy na przystanku Vivaldiego, zamiast na rondzie Iwiny.
-Linia 310 zostanie natomiast wydłużona do ronda Iwiny.
-Linie autobusowe 112 i 113 zostaną wydłużone od Dworca Głównego PKP do Galerii Dominikańskiej, dzięki czemu mieszkańcy Wojszyc i Ołtaszyna zyskają dodatkowe połączenie z węzłem przesiadkowym w centrum miasta.
-Nowe rozkłady jazdy zostaną wprowadzone w nocy z 4 na 5 maja, ale już od dzisiaj mieszkańcy mogą zapoznać się z trasami i rozkładami.
-Szczegółowe informacje dotyczące tras znajdą Pastwo tutaj https://www.wroclaw.pl/…/trasa-autobusowa-na-jagodno…
-Na przystankach rozwiesimy też plakaty z QR-kodem odsyłającym do najważniejszych zmian. A dzień przed ich wprowadzeniem – czyli w nocy z 4 na 5 maja – dokładna rozpiska zostanie umieszczona na przystankach.
-Ważne, by pasażerowie zwrócili uwagę na zmiany w trasach przejazdów konkretnych linii, w tym perony przystankowe, z których autobusy będą odjeżdżały. Ze szczególnym uwzględnieniem kluczowych punktów – pętli przy Kajdasza czy nowych peronów przy al. Słowackiego w pobliżu Galerii Dominikańskiej.
-Na uruchomieniu wydzielonego korytarza autobusowego na Jagodno zyskają też kierowcy. Zmieniona zostanie obecna organizacja ruchu – obecny buspas do centrum na „starej Buforowej” zostanie zlikwidowany i kierowcy będą mogli nim pojechać.
-To nie koniec dobrych informacji. Wrocławskie Inwestycje wybrały wykonawcę dokumentacji projektowej dla rozbudowy ul. Buforowej o kolejną infrastrukturę drogową po stronie wschodniej i przede wszystkim zaprojektowania trasy tramwajowej z przecięciem linii kolejowej. Koszt tego zadania to 3 808 941,00 zł brutto. Projektant od momentu podpisania umowy będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.
Najnowsze komentarze