Test trasy na Jagodno

Test wypadł bardzo dobrze! Od poniedziałku 5 maja autobusy pojadą na Jagodno wydzieloną trasą zarezerwowaną dla komunikacji zbiorowej! Trasa liczy 2,7 kilometra i będą nią kursowały co kilka minut autobusy, a w przyszłości także tramwaje.👏

– Otwarcie korytarza autobusowego to strategiczny krok dla Jagodna. Wydzielona trasa nie tylko tu, ale również na ulicy Hubskiej sprawi że autobusy z Jagodna do centrum dojadą w 13-18 minut. To co tu widać budowaliśmy 18 miesięcy. Kosztowało około 50 milionów złotych. Mieszkańcy Jagodna na kluczowych przystankach od pętli Jagodno w kierunku centrum miasta będą mieli autobus co 3 minuty, a w porannym szczycie nawet co 2,5 minuty – mówi Renata Granowska, wiceprezydentka Wrocławia.

🚌🚃Na trasie zaprojektowano i wykonano 5 par przystanków. Powstały na wysokości cmentarza przy ul. Bardzkiej, ul. Terenowej, ul. Konduktorskiej, ul. Malinowskiego/Lutosławskiego, ul. Kopycińskiego. Pętla natomiast została wybudowana przy ul. Kajdasza, a przy niej park and ride na 57 aut oraz zadaszony parking dla rowerów.

🚃Geometrycznie trasa jest przystosowana do ułożenia w przeszłości w jej śladzie torowiska tramwajowego. – Część słupów trakcyjnych została już ustawiona, w innych miejscach zostały zachowane na nie rezerwy. Na trasie łuki trasy są odpowiednio dostosowane również do przyszłego kursowania tramwajów, perony przystankowe spełniają już normy zarówno dla autobusów, jak i tramwajów. Podbudowa pod korytarz jest betonowa przygotowana pod obciążenia tramwajami – wyjaśnia Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji. – To nie koniec dobrych informacji dla Jagodna. Wybraliśmy wykonawcę dokumentacji projektowej dla rozbudowy ul. Buforowej o kolejną infrastrukturę drogową po stronie wschodniej i przede wszystkim zaprojektowania trasy tramwajowej z przecięciem linii kolejowej. Kosz zadania 3 808 941,00 zł brutto. Projektant od momentu podpisania umowy będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.

🚌Dzięki nowej trasie można było zaplanować nową siatkę połączeń we Wrocławiu i Jagodno zyska bezpośrednie połączenia autobusowe z ważnymi punktami w mieście.

– Linia 148, która teraz łączy Leśnicę z Dworcem Głównym PKP, zostanie przedłużona z dworca do pętli Jagodno. Zapewnieni to wyczekiwane przez mieszkańców bezpośrednie połączenie Jagodna z zachodnią częścią miasta. Linia N zostanie natomiast zostanie przedłużona z ul. Petrusewicza do pętli Jagodno. To zapewni z kolei mieszkańcom Jagodna i Psiego Pola bezpośrednie połączenie. Warto dodać, że linia 110 zostanie na swojej trasie i też będzie korzystać z nowego korytarza – mówi Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności w Urzędzie Miasta.

📍Oddanie tak ważnego zadania komunikacyjnego wymaga dostosowania i zmian w układzie linii – po to, by maksymalnie wykorzystać potencjał inwestycji. Z nowego układu korzystać będą linie MPK ale też linie aglomeracyjne.

– Nowe rozkłady jazdy zostaną wprowadzone w nocy z 4 na 5 maja. Już od dzisiaj mieszkańcy mogą zapoznać się z trasami i rozkładami na stronach wroclaw.pl i w aplikacjach. Wydział Transportu na przystankach rozwiesi plakaty z QR-kodem odsyłającym do najważniejszych zmian. Jak zawsze dzień przed ich wprowadzeniem, czyli w nocy z 4 na 5 maja zostaną one umieszczone na przystankach. Ważne, by pasażerowie zwrócili uwagę na zmiany w trasach przejazdów konkretnych linii, w tym perony przystankowe, z których autobusy będą odjeżdżały. Ze szczególnym uwzględnieniem kluczowych punktów pętli przy Kajdasza, czy nowych peronów przy al. Słowackiego w pobliżu Galerii Dominikańskiej – mówi Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektorka Wydziału Transportu w Urzędzie Miasta.

🚌Takie zmiany to duże zaangażowanie dodatkowe MPK. Zarówno pracowników, jak i sprzętu.

– Obsługa nowego układu komunikacyjnego to ogromne przedsięwzięcie logistyczne. W godzinach szczytu wszystkie linie przejeżdżające przez Jagodno będą zabezpieczane przez 50 autobusów, kursujących co około 3 minuty. W realizację połączeń każdego dnia zaangażowanych będzie około 130 kierowców MPK Wrocław, a nad bezpieczeństwem i sprawnością taboru czuwać będzie blisko 150 pracowników obsługi technicznej naszej zajezdni – zdradza Witold Woźny, prezes MPK

🚘🚌Na uruchomieniu wydzielonego korytarza autobusowego na Jagodno zyskają nie tylko pasażerowie, ale również kierowcy. Zmieniona zostanie obecna organizacja ruchu. Obecny buspas do centrum na „starej Buforowej” zostanie zlikwidowany i będą nim mogli jechać kierowcy samochodów osobowych.

– Tam gdzie jest to możliwe wprowadzimy także lokalny ruch dwukierunkowy. Na całej długości „starej Buforowej” możliwa będzie jazda kierunku centrum – deklaruje Elwira Nowak, dyrektorka Wydziału Inżynierii Miejskiej.

Zlikwidowany zostanie buspas na jezdni głównej ulicy Buforowej obecnie funkcjonujący na odcinku od zjazdu z jedni bocznej przed skrzyżowaniem z ul. Konduktorską do wjazdu na torowisko przed skrzyżowaniem z ul. Świeradowską. Jezdnia boczna ulicy Buforowej na odcinkach, na których obecnie przeznaczona była wyłącznie dla komunikacji autobusowej zostanie udostępniona dla ruchu ogólnego. Kierowcy będą mogli wjechać w jezdnię boczną ulicy Buforowej od strony skrzyżowania z ulicą Strawińskiego i dalej przejechać tą jezdnią aż do wyjazdu na skrzyżowanie z ul. Konduktorską. Boczna ulica Buforowej będzie jednokierunkowa na odcinku od ulicy Malinowskiego do zjazdu przed skrzyżowaniem z ul. Konduktorską – tak ja teraz, jednak od 5 maja będą mogły pojechać nią wszystkie pojazdy, a nie tylko autobusy. Na odcinku od Malinowskiego do ul. Granicznej (Iwiny) będzie dwukierunkowa z ruchem dla wszystkich. A na odcinku od wjazdu na od wjazdu na jezdnię boczną od granic miasta do ulicy Granicznej (Iwiny) – pozostaje jednokierunkowa, tak jak ma to miejsce obecnie.

źródło : https://www.facebook.com/wroclawskieinwestycje

Author: RO Gaj

Share This Post On

Submit a Comment