1 maja obchodziliśmy 10 rocznicę przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. W związku z tym wydarzeniem wiele mówiono o tym jak przez ten czas zmieniła się Polska, podziwiano inwestycję oraz dyskutowano o cywilizacyjnym skoku kraju. Jednak 10 lat to także bardzo duże zmiany na ternie Gaju – remonty dróg, inwestycje w infrastrukturę, nowe obiekty usługowo-rozrywkowe oraz nowe mieszkania. Przyjrzyjmy się więc inwestycjom, które w minionych latach zostały zrealizowane na Gaju. Zapraszamy do pierwszej części naszego trzyczęściowego cyklu poświęconego temu jak zmienił się Gaj na przestrzeni minionych 10 lat.
Miasto na inwestycje w infrastrukturę i nowe obiekty drogowe na przestrzeni minionych 10 lat wydało miliardy złotych. Część z tych środków przekazana została na inwestycje obejmujące Gaj.
Najwięcej zainwestowanych środków przeznaczone zostało na drogi i infrastrukturę komunikacyjną.
Zapraszamy do pierwszej części artykułu poświęconego temu jak Gaj zmienił się na przestrzeni minionych 10 lat.
1. Ulica Bardzka, skrzyżowanie Armii Krajowej z Bardzką.
Pod koniec 2010 roku kierowcy mogli już bez utrudnień jeździć po wyremontowanej ul. Bardzkiej. Gruntownie odnowiono tę drogę na odcinku od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do wiaduktu kolejowego. Ulica zmieniła się zupełnie. Zyskała chodniki, torowisko, dodatkowe pasy ruchu. Inwestycja, która składała się z kilku etapów pochłonęła około 130 mln zł. Wokół też sporo się zmieniło.
2. Ulica Borowska
Przebudowa ul. Borowskiej zakończyła się w czerwcu 2008 roku. W ramach inwestycji powstała nowa jezdnia, ustawiono ekrany akustyczne i wybudowano tunel pieszo-rowerowy w nasypie kolejowym. Ponadto powstały zjazdy do szpitala. Inwestycja kosztowała blisko 20 mln zł i trwała około dwóch lat. Część kosztów pochodziło z Unii Europejskiej.
3. Tramwaj na Gaj
Tramwaj 32 Plus z pasażerami na Gaju zameldował się jesienią 2011 roku. Żeby tak się stało musiało powstać torowisko tramwajowe z całą infrastrukturą na ul. Bardzkiej i Świeradowskiej. Na tej drugiej ulicy wybudowano również krańcówkę tramwajową. W tej chwili kursuje na trasie linia 31 Plus i 32 Plus. Jedna łączy Gaj z Kozanowem, a druga ze Stadionem Wrocław. Prace zostały dofinansowane z UE.
Kolejna, druga część, już w przyszłą niedzielę, 11 maja. Zapraszamy!
12 maja 2014
Szkoda tylko że nikt nic nie zrobi z tą bramą przejściową na początku krynickiej która się zawala… jeszcze trochę i się zawali jak nikt o to nie zaba. może niech rada osiedla coś z tym robi?
13 maja 2014
Którą dokładnie bramę ma Pan na myśli (numer klatki)?
13 maja 2014
Chodzi dokłdniej o przejście (tunel) w bloku obok bramy krynicka 60 (od strony przystanku mpk krynicka), są tm tylko kłody podstawione, moim zdaniem to jest spore zgrożenie a widać że konstrukcja bloku jest naruszona przez ten zapadnięty chodnik w przejściu. nie które osoby się boją bo tak naprawde nie wiadomo ile to czasu jeszcze wytrzyma a siada co raz bardziej. proszę o reakcję w tej sprawie. moim zdaniem to piorytet
13 maja 2014
Po za tym czy trzeb czekać na tragedie żeby ludzie zgineli żeby zacząć z tym coś robić? jeśli nic z tym nikt nie zrobi trzeba będzie poruszyć to w mediach. proszę o szybką reakcję.